Wednesday 10 June 2015

4 Cara Bantu Suami Agar Tidak Cepat Pancut



4 Cara Bantu Suami Agar Tidak Cepat Pancut



Sejak kebelakangan ini banyak keluhan tentang orgasme yang tidak berjaya dicapai wanita kerana suami cepat pancut dan tidak tahan lama. Menurut Harry Fisch M.D, perkara ini bukan suatu yang mengejutkan. Berdasarkan pemerhatian, penat, tertekan dan sebagainya merupakan 45% faktor suami cepat pancut. Kesannya hubungan seks tidak lagi menjadi aktiviti yang menyenangkan dan terasa seperti sebuah ‘kewajiban’ sahaja bagi si isteri. Berikut adalah beberapa cara untuk suami agar tidak cepat pancut.

1. Latihan Kegel
Latihan ini tidak hanya boleh dilakukan oleh wanita sahaja, boleh dilakukan oleh lelaki juga. Kajian dilakukan membuktikan bahawa latihan kegel mampu membantu lelaki untuk tahan lebih lama ketika melakukan hubungan seks dan tidak cepat pancut.

2. Bertukar Gaya
Jangan ragu untuk bertukar gaya seks. Tidak perlu malu untuk mengeksplorasi semua gaya demi meningkatkan kepuasan aktiviti hubungan seks anda.

3. Selalu Aktif
Lakukan semua hal intim bersama lebih lama seperti foreplay dan afterplay dengan massage sensual yang meningkatkan keintiman.

4. Berhenti Merokok
Seperti yang terdapat pada label setiap kotak rokok, merokok boleh menyebabkan mati pucuk atau mandul. Bahan kimia yang terdapat dalam rokok mempengaruhi produktiviti kesuburan hingga menyebabkan suami cepat pancut dan tidak tahan lama.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...